Bob van Iersel (Mediamanager Heineken Nederland) maakt met zijn team content voor de bekendste biermerken in de Nederlandse markt, zoals Heineken, Amstel en Brand.
Hoe draagt video bij aan de contentstrategie van Heineken Nederland?
Hoe ziet de toekomst van YouTube eruit en hoe zetten merken online video in? Ronnie Overgoor gaat in de 7DTV-serie The Future of YouTube, in samenwerking met 5PM, in gesprek met uitgevers, merken en marketingspecialisten.
Heineken mediacontent
Bob: “Ik ben verantwoordelijk voor alles wat op mediagebied gebeurt voor de Nederlandse markt. We werken samen met creatieve mediabureaus, maar we doen zelf ook veel. Alles wat over het merk Heineken gaat, wordt op globaal niveau aangestuurd door Heineken International.”
Samenwerking Team5pm
Bob: “Voor de inrichting en strategie van YouTube werken we samen met Team5pm. Zij hielpen ons in het begin vooral met het updaten van ons YouTube-kanaal, zoals het toevoegen van thumbnails, beschrijvingen, afspeellijsten en het maken van de juiste content. Bij een volgend groot project schakelen we Team5pm in om mee te denken over de strategie.”
Ben je benieuwd hoe Bob van Iersel het YouTube-kanaal wil laten groeien? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!