Webinars zijn al jaren op de markt, maar bleef lang een onderschoven kindje. Door de coronapandemie zijn online seminars niet meer weg te denken uit de communicatiemix. Marthijn Pieters (CEO Online Seminars) deelt zijn ondernemersverhaal en welke kansen er voor bedrijven liggen bij het organiseren van een online event.
Online Seminar
Marthijn: “We zijn actief op de congresmarkt – die nu wat rustiger is – maar internationaal vertegenwoordigd is. We maken interactieve uitzendingen: online seminars die op dit moment booming zijn. De voorwaarde is dat je luistert naar de 1000 man aan de andere kant van de lijn, zodat het altijd interactief is. Doe je dat niet, kan je beter een ander medium gebruiken. (…) Twaalf jaar geleden hebben we de naam Online Seminar vastgelegd: deze naam dekt de lading heel aardig. Wij zijn van origine een Nederlandse onderneming met vijftig medewerkers die voornamelijk werkzaam zijn op ons Amsterdamse hoofdkantoor. Daarnaast hebben we kantoren in Brussel en Madrid.
Ben je benieuwd waarom Marthijn Pieters pas aan het begin staat van de online events? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!