Favoriete merken: iedereen heeft ze. Hoe zorg je ervoor dat jouw merk voor velen een favoriet merk wordt? Gijs Huisman (G20) vertelt waar je mee kunt beginnen.
De theorie van Lawrence
De theorie van Lawrence is een van de theorieën die Gijs Huisman toepast wanneer hij kijkt naar de branding van een organisatie. ‘Er zijn vier type drijfveren en met deze theorie wordt er gekeken naar waar mensen intrinsieke en basale motivatie vandaan halen. De vier drijfveren: Acquire: je krijgt energie van het vergaren van bijvoorbeeld spullen. Defend: wat je opgebouwd hebt, wil je beschermen. Bond: je bent graag in connectie met anderen en Learn: je krijgt energie van het constant hebben van nieuwe prikkels. Deze vier drijfveren zitten in ieder mens, maar kunnen niet allemaal dominant zijn. Dat geldt ook voor bedrijven en daar ga ik naar op zoek.’
Klik hier voor meer informatie over drijfveren.
Ben je benieuwd hoe Gijs Huisman zorgt dat jouw bedrijf een lovebrand wordt? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!