Goed vindbaar zijn via Google, kan je als organisatie veel brengen. Maar wat is de beste tactiek? En hoe weet je wat je beste kansen zijn? Pieter Borst (CEO SDIM Online Marketing) is expert op het gebied van SEO en deelt vijf tips.
Goede vindbaarheid in Google
Pieter: “SEO is een traject van de lange adem en je moet goed weten wat je ermee wilt bereiken. De doelstelling: ‘ik wil morgen op nummer één staan met één keyword’, is niet realistisch en haalbaar. Je wilt duidelijk en helder voor ogen hebben waarom je SEO gaat inzetten. Onder aan de streep wil je meer resultaat. (…) Als je op merkbekendheid richt, zijn de sets aan keywords waarop jij gevonden wil worden waarschijnlijk algemener, dan wanneer jij heel gericht omzet wil genereren. Dan ga je juist op aankoop gerichte keywords focussen.”
Ben je benieuwd welke bruikbare SEO-tips Pieter Borst geeft voor jouw bedrijf? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!
Klik voor alle handige SEO tools op de SDIM link