De bierbrouwers schieten als paddenstoelen uit de grond. Jeugdvrienden Marck Harmes en Rocco Chin van Stanislaus Brewskovitch steken er met kop en schouder bovenuit. Naast bier brouwen organiseren zij hun eigen festivals, openen een eigen bierwinkel en zetten een horecazaak op. Wat maakt dit duo zo succesvol en hoe is de samenwerking ontstaan?
Deze 7DTV-aflevering uit de serie Gouden Duo’s is gemaakt in samenwerking met Centraal Beheer Zakelijk.
Stanislaus Brewskovitch
Marck: “We kennen elkaar al vanaf de kleuterklas. Ik heb ervaring in marketing en reclame, waarbij ik veel opdrachten voor biermerken heb gedaan. Tijdens een klein bierfestival kwam ik Rocco tegen waar hij mij vertelde dat hij iets met bier ging doen en dat hij hulp nodig had bij het maken van een poster. Hij had veel ideeën maar we hadden beide niet veel budget. De oplossing? Als betaling ontving ik een deel van het bedrijf.”
Rocco: “Ik wilde eigenlijk wat voor mezelf doen en ik was al bier aan het brouwen. Daarnaast wilde ik een keer een groot rockfestival organiseren. De combinatie van die twee, was een begin om langzaam uit te bouwen. Ik heb een vijf jarenplan gemaakt met vijf verschillende ideeën, waar onder een eigen brouwerij. Blijkbaar vond Marck mijn verhaal geloofwaardig genoeg om er samen in te stappen.”
Ben je benieuwd welke creatieve ideeën Marck Harmes & Rocco Chin hebben voor de toekomst en wat hen zo’n gouden duo maakt? Bekijk deze nieuwe aflevering bomvol tips voor ondernemers!