Onze salesbaas van vandaag is de meester van de advertentieverkoop en de online marketingcampagnes. Hij werkte meer dan 15 jaar bij het bedrijf dat we kunnen beschouwen als de bakermat van search marketing.
Nadat hij in 2005 zijn parketvloerenbedrijf had verkocht begon hij als key accountmanager bij Gouden Gids. Dat heeft maar kort geduurd, want het management wilde hem al gauw als salesmanager inzetten. Hij vertelt in dit persoonlijke interview wat zijn kijk is op kopen en verkopen, het verleiden van klanten en waar zakelijk gezien de grens ligt. We blikken terug op een roemruchte periode waar ik zelf ook onderdeel van was. We bespreken het negatieve imago van ons bedrijf als het om verkoop ging en hoe hij daar als leidinggevende mee omging.
Deze man is sales in hart en nieren. En eigenlijk doe ik hem dan nog tekort. Ik denk dat als je goed genoeg kijkt dat verkopen bij hem uit zijn poriën komt. Met het hart voor de klant op de goede plek, maar vooral als inspirerende coach voor de mensen waar hij leiding aan geeft. Hij maakte alle ontwikkelingen van dichtbij mee. Van de omschakeling van print advertising naar online search, de overname door De Telefoongids en de opstart van een compleet nieuwe brand op gebied van online marketing. Hij neemt gelouterd afscheid van Youvia gaat zelfstandig de markt op als adviseur en interim salesmanager.