Ze zeggen wel eens ‘the bigger, the better’, maar klopt dat eigenlijk wel als het op duurzaam ondernemen aankomt? Groeien impact ondernemingen op dezelfde manier als klassieke ondernemingen? Betekenen meer klanten ook rechtstreeks meer impact?
In deze nieuwe mini-reeks gaat gastvrouw Britt op zoek naar antwoorden op de meest gestelde vragen rond het schalen van impact ondernemingen.
In deze aflevering gaat ze in gesprek met Alexia Coppens, co-founder van de verpakkingsvrije winkelcoöperatieve OHNE Coop. In deze aflevering kom je te weten wat er volgens Alexia schort aan de klassieke voedingsretail, hoe ze kijkt naar de groei van een duurzaam alternatief en waarom ze ervoor heeft gekozen om ook haar klanten bij het verhaal van OHNE te betrekken.
Deze mini-reeks kwam tot stand met de steun van de Sociale InnovatieFabriek. De Sociale InnovatieFabriek is dé kracht achter sociaal innovatoren en ondernemers die met vernieuwende oplossingen werken aan complexe maatschappelijke uitdagingen, van armoede tot klimaatverandering en inclusie. Zo zetten ze enorme stappen voorwaarts en dragen ze bij aan de systeemverandering die nodig is.
Verder werd deze reeks mede mogelijk gemaakt door Lars Grote van Shift Videoproductions en opgenomen in de gezellige bloemenwinkel en koffiebar van Blommm.
Heb je vragen, suggesties of opmerkingen bij deze of een andere aflevering van Sustainababbels? Dan kan je me altijd bereiken op britt@sustainababbels.be.
Geen enkele aflevering missen? Volg de podcast dan ook op Instagram of LinkedIn.