Hey, welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag gaan we dat doen met Roy Roelofs van Autosociaal maar hij is ook ondernemer! Roy, voor de mensen in de automotive die jou nog niet kennen, kun je vertellen wie je bent en wat je doet?
Voorstellen: Roy Roelofs
Mijn naam is Roy Roelofs, ik ben 33 jaar jong, ondernemer. Wat wil zeggen dat ik eigenaar ben van Autosociaal en Edlink. Autosociaal bestaat nu 8 jaar lang en we zijn inmiddels gegroeid naar 8 marketing professionals die alleen maar bezig zijn met het succesvol maken van universele autobedrijven en dealerbedrijven. Daarnaast hebben we ook nog programmeurs maar die zitten dan weer aan de kant van Edlink. Daar hebben we ook zo’n 4 of 5 jongens lopen. We zijn dus door de jaren enorm gegroeid.
Ondernemen
Ik ben begonnen als marketeer bij een reclamebureau. Dat was een bedrijf dat zich positioneerde als aannemer in de bouw. Ik regelde daar de online kant van. Zodoende ben ik ook met een ondernemer aangekomen die de website gaspedaal.nl vermarkte. Daar heb ik mij een paar jaar over mogen bekommeren totdat gaspedaal aan de Telegraaf media groep werd verkocht.
Daar heb ik enorm veel wijsheid opgedaan.
Starten in de automotive
Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon. Zo ben ik in 2014 begonnen met 20 orders op de achterkant van een bierviltje. We hebben toen een App gelanceerd die destijds heel vernieuwend was. Met die App probeerden we de klant te informeren middels een white label App Generator die in de kleuren van het autobedrijf kon worden weergegeven. Dat was erg succesvol en vervolgens zijn we gaan uitbreiden.
Roy, dankjewel. Dankjewel voor je komst naar Ede. Volgende week hebben we uiteraard weer een nieuwe gast met dezelfde missie: samen de online automotive beter maken. Dankjewel!
Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door:
Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio
Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs.
Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen.
UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak!
Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites.