In deze nieuwe aflevering van Regroup, de podcast van WPP Media, bespreken Rik toe Water (Executive Creative Director StudioM), Maiko Valentijn (CEO WPP Media) en Daan ten Bosch (Executive Director Culture & Insight) ook dit keer weer een aantal onderwerpen die zijn opgevallen in het altijd boeiende, soms grillige medialandschap. Wat inspireert, intrigeert of verbaast hen – en wat kunnen we ervan leren?
(02:31) Daan introduceert de nieuwe Meta Ray-Ban bril met AR/AI-display en Neural Band, die traditionele interactie kan vervangen. Wordt Meta met deze introductie nu een echt serieuze techspeler?
(09:45) Maiko viert 30 jaar PlayStation, hoe groeide deze speler uit van uitdager tot dominante marktleider in de gamingindustrie?
(12:40) Rik bespreekt het laatste Branded Content onderzoek dat aantoont dat "more is more” (mits relevant en goed uitgevoerd)
(18:00) Rik, Maiko en Daan bespreken de verkiezingscampagnes. Zou er voor succes niet veel meer nadruk moeten liggen op partijverhalen en een fundamentelere benadering van maatschappelijke relevantie?
(33:45) Maiko uit zijn zorgen over ongepaste content op Roblox en de veiligheid van jonge gebruikers. Hij benadrukt de noodzaak van strikte moderatie en duidelijke spelregels door platforms om merkaanwezigheid en gebruikersvertrouwen te behoude