Bedankt!

DumbPhones / Brad Pitt & Fake F1 / Chateau Promenade / Roxy Dekker / Shout Out naar Vrouwensport

En wederom een nieuwe aflevering van ReGroup, de podcast van GroupM. Met dit keer Rik toe Water (Executive Creative Director StudioM), Maiko Valentijn (CEO GroupM) en Daan ten Bosch (Head of Digital & Transformation Wavemaker).

Net als bij de vorige editie brengt elke tafelgast een aantal onderwerpen mee die hen zijn opgevallen in het altijd boeiende, soms grillige medialandschap. Wat inspireert, intrigeert of verbaast hen – en wat kunnen we ervan leren? De deal is wel dat ze deze onderwerpen niet op voorhand met elkaar delen.
  
De onderwerpen die het dit keer hebben gehaald zijn;
  
(01:10) Dumbphones & doomscrolling; Rik, Daan en Maiko bespreken de opkomende populariteit van de zgn. dumbphone en de behoefte om ook eens even offline te zijn. 

 

(06:10) APX GP F1 Team; is een fictief Formule 1 raceteam next level marketing of niet authentiek en dus niet geloofwaardig?

 

(12:50) Chateau Promenade; Daan houdt een lofzang voor de het Tv-programma Chateau Promenade. Waarom volgens hem dit programma zo geniaal is. Ook Rik is fan. Maiko kent het niet en belooft het voor de volgende aflevering te kijken. 

 

(16:10) Roxy Dekker & de Thuis WC campagne van HEMA; Hoe de Thuis WC campagne van HEMA tijdens Koningsdag wellicht ook het Roxy Dekker optreden tijdens Bevrijdingspop had kunnen redden. 

 

(19:11) Shout Out naar vrouwensport; Maiko breekt een lans voor meer gelijkheid in aandacht voor vrouwen- en mannensporten. Hoe doorbreken we dit en de verantwoordelijkheid om mee te bouwen aan een nieuw ecosysteem. Ook brengen ze HERA onder de aandacht; De eerste profvoetbalclub van Nederland opgericht voor en door vrouwen. 

 

(24:42) Creative Fatigue; Volgens Rik raakt de verleiding bij reclame steeds meer op de achtergrond. Is er een trend gaande waarbij reclame steeds meer eentonig wordt? En welke rol speelt AI hierin?

 


Andere episodes voor ReGroup: de mediapodcast van GroupM

2025-05-21 - 30 min

DumbPhones / Brad Pitt & Fake F1 / Chateau Promenade / Roxy Dekker / Shout Out naar Vrouwensport

2025-04-24 - 31 min

Bingen / Black Mirror / World Building / SLAYMA

2025-02-21 - 34 min

Bestaat de liefde voor het (creatieve) vak nog?

2024-11-07 - 44 min

De This Year Next Year editie; Dare to Choose!

2024-10-07 - 33 min

Cinema als kers op je mediaplan en de invloed van TikTok

2024-07-15 - 35 min

Het Taylor Swift effect; alles over merken en pop-cultuur

2024-06-11 - 30 min

Sportzomer; ook een wedstrijd tussen merken

2024-04-11 - 33 min

Home sweet Out of Home, dankzij het nieuwe BRO

2024-03-13 - 23 min

Trendbreuk NMO: wat zijn de gevolgen?

2024-01-31 - 31 min

TV schatzoeken met Angela de Jong

2023-12-14 - 38 min

Soundos help ons…

2023-10-25 - 38 min

Retail Media is booming!

2023-09-04 - 29 min

Nieuwe hype onder jongeren: TV kijken

2023-06-28 - 29 min

FM-veilingen. Eenmaal, andermaal, laatste maal?

2023-05-30 - 35 min

All eyes on Gen Alpha

2023-04-19 - 40 min

Te urban???

2023-03-27 - 38 min

Media AI-gency

2023-02-07 - 39 min

Dag fusie. Hallo NMO

2022-12-20 - 48 min

ReGroup Recap: Mediajaar 2022

2022-11-10 - 46 min

SHIFT: De mens centraal

2022-10-25 - 38 min

Madnight Edition

2022-10-11 - 46 min

De Renaissance van Audio

2022-09-05 - 49 min

Game on! Adverteren binnen Gaming

2022-06-24 - 8 min

Bonusfragment: De balans opmaken met Remon Buter

2022-06-24 - 35 min

Wat brengt de rest van 2022?

2022-05-17 - 46 min

Wat moet ik in de Metaverse?

2022-03-28 - 40 min

Merken in oorlogstijd

2022-02-14 - 38 min

Roerige tijden & sterke merken

2021-12-22 - 40 min

Sportsponsoring: op zoek naar de juiste formule

2021-11-25 - 40 min

Experimenteer in Next Year

2021-10-28 - 40 min

Reclamezendtijd: OP=OP!?

2021-09-15 - 44 min

Purpose to the people!

2021-06-25 - 47 min

(Con)fusie in TV-land: De strijd tegen de streaming-giganten

2021-05-19 - 40 min

Ben jij klaar voor het Oranje vaccin?

2021-04-09 - 38 min

The best is yet to E-comm!