Bedankt!

Te urban???

Influencer Nesim sprak zich een jaar geleden in een award-speech uit over de samenwerking tussen merken en influencers. Nesim, geboren in Zeeland en nu wonend in Rotterdam, werd vaak door merken 'te urban' gevonden. Naar zijn mening waren merken soms nog te voorzichtig met samenwerkingen omdat hem een imago is toegewezen. Een imago waar hij het overigens niet mee eens is! "Wij zijn niet urban, wij zijn niet eng, we zijn gewoon fucking creatief!". Positiviteit en humor zijn de belangrijkste kernwaarden in zijn content. Onze vragen aan hem zijn nu: Waar lopen influencers tegen aan? Hoe gaan we om met hokjesdenken? En zien we al verandering? Ook wordt het recente onderzoek van Kantar naar stereotypering en diversiteit in reclame besproken. 

 

(03:23) In gesprek met Nesim: Waarom zijn merken soms nog twijfelachtig in samenwerkingen met jonge influencers? Schrikt een 'te urban' uiterlijk nou echt af?! 

 

(23:30) De mensen op de Albert Cuyp-markt reageren op de volgende vraag: Wat vind jij van mensen met een beperking in reclames?

 

(30:50) Remon op de voicemail met de keerzijde van Influencer Marketing: hoe zit het met brand safety en richtlijnen? Zie voorbeeld van Enzo Knol met snelheidsovertreding, hoe reageren merken die zich aan hem verbinden? 

 

(38:41) Rik’s uitsmijtertje


Andere episodes voor ReGroup: de mediapodcast van GroupM

2025-02-21 - 34 min

Bestaat de liefde voor het (creatieve) vak nog?

2024-11-07 - 44 min

De This Year Next Year editie; Dare to Choose!

2024-10-07 - 33 min

Cinema als kers op je mediaplan en de invloed van TikTok

2024-07-15 - 35 min

Het Taylor Swift effect; alles over merken en pop-cultuur

2024-06-11 - 30 min

Sportzomer; ook een wedstrijd tussen merken

2024-04-11 - 33 min

Home sweet Out of Home, dankzij het nieuwe BRO

2024-03-13 - 23 min

Trendbreuk NMO: wat zijn de gevolgen?

2024-01-31 - 31 min

TV schatzoeken met Angela de Jong

2023-12-14 - 38 min

Soundos help ons…

2023-10-25 - 38 min

Retail Media is booming!

2023-09-04 - 29 min

Nieuwe hype onder jongeren: TV kijken

2023-06-28 - 29 min

FM-veilingen. Eenmaal, andermaal, laatste maal?

2023-05-30 - 35 min

All eyes on Gen Alpha

2023-04-19 - 40 min

Te urban???

2023-03-27 - 38 min

Media AI-gency

2023-02-07 - 39 min

Dag fusie. Hallo NMO

2022-12-20 - 48 min

ReGroup Recap: Mediajaar 2022

2022-11-10 - 46 min

SHIFT: De mens centraal

2022-10-25 - 38 min

Madnight Edition

2022-10-11 - 46 min

De Renaissance van Audio

2022-09-05 - 49 min

Game on! Adverteren binnen Gaming

2022-06-24 - 8 min

Bonusfragment: De balans opmaken met Remon Buter

2022-06-24 - 35 min

Wat brengt de rest van 2022?

2022-05-17 - 46 min

Wat moet ik in de Metaverse?

2022-03-28 - 40 min

Merken in oorlogstijd

2022-02-14 - 38 min

Roerige tijden & sterke merken

2021-12-22 - 40 min

Sportsponsoring: op zoek naar de juiste formule

2021-11-25 - 40 min

Experimenteer in Next Year

2021-10-28 - 40 min

Reclamezendtijd: OP=OP!?

2021-09-15 - 44 min

Purpose to the people!

2021-06-25 - 47 min

(Con)fusie in TV-land: De strijd tegen de streaming-giganten

2021-05-19 - 40 min

Ben jij klaar voor het Oranje vaccin?

2021-04-09 - 38 min

The best is yet to E-comm!