Miriam Melchers
Miriam Melchers werkte een aantal jaren in de reclamewereld voor grote bedrijven zoals Heineken en Coca Cola. Maar hoe langer ze in deze business doorbracht, hoe meer de opdrachten gingen wringen met haar principes. Toen er een opdracht binnenkwam voor een grote fast food keten, was de maat vol. Miriam zei haar baan op en nam zich voor alleen nog te werken voor bedrijven die iets goeds doen.
En dat lukte! Via een head hunter kwam ze terecht bij Tesla. In eerste instantie werkte ze voor dit innovatieve automerk vanuit Amsterdam als manager social media Europa. Maar na een jaar vertrok ze naar Silicon Valley (Californië) om vanuit de Tesla factory aan de slag te gaan als senior manager Global Social Media. Doordat Miriam in de periode dat ze werkte voor Tesla zo bezig was met de wereldwijde transitie naar elektrisch transport, ontdekte ze ook dat de vleesindustrie nog meer CO2 uitstoot dan al het transport bij elkaar. Dit was voor haar de aanleiding om plantaardig te gaan eten.
Uiteindelijk werkte Miriam drie jaar voor Tesla. In 2017 keerde ze terug naar Nederland en besloot om zelf te gaan ondernemen. Maar dan wel op een manier waarmee ze een positieve impact maakt op deze wereld. Tijdens een vakantie in Bali maakte ze kennis met de coconut bowls. En dit leek haar het perfecte product om de duurzame boodschap te verspreiden. De coconut bowls worden namelijk gemaakt van een afvalproduct van de kokosindustrie, worden op een eerlijke manier geproduceerd en maken het mensen makkelijker om meer plantaardig te eten.
Shownotes
Coconut bowls, coconut candle lights en vegan thank you cards: zie de website van Plant Ahead.
Instagram: Plant Ahead en Miriam Melchers.
Miriam boeken voor een lezing of workshop: Zie de website van Plant Ahead.
Ondernemer of werkgever: Doe mee met de Footprint Challenge.
10% korting Yogi & Youssef's: gebruik de code Lobke10 bij het afrekenen in de webshop. Minimale bestelwaarde is 15 euro, dit is een affiliate code.
Abonneer, beoordeel & deel
Abonneer jezelf voor deze podcast om geen aflevering te missen. En vergeet niet om een beoordeling achter te laten en deze aflevering te delen op sociale media of iemand waarvan je denkt dat hij of zij er iets waardevols uit kan halen.