Bedankt!

De This Year Next Year editie; LIMITLESS!

Het is weer tijd voor ons jaarlijkse This Year Next Year event en dus doen we het deze aflevering net even anders. Rik toe Water (Executive Creative Director StudioM), Maiko Valentijn (CEO WPP Media) en Remon Buter (Chief Investment & Partnership Officer) bespreken ook dit keer weer een aantal onderwerpen, maar wel in de context van This Year Next Year, en dan vooral Next Year. Wat worden volgend jaar o.a. de zaken waar in de mediabranche op moeten gaan letten; 

 

(01:34) Volgens Remon zullen de media spends In Nederland naar verwachting in 2026 groeien naar meer dan €7 miljard, maar de groei is ongelijk verdeeld. 

 

(07:05) Rik bespreekt het feit dat grote FMCG-merken druk ervaren, terwijl kleinere, disruptieve merken zoals Upfront succesvol zijn door creativiteit en virale marketing, los van traditionele kanalen. 

 

(12:32) Retail media groeit hard, maar blijft volgens Remon voornamelijk een spel tussen retailers en FMCG. 

 

(19:24) Maiko voorspelt dat sportrechten de komende jaren enorm gechallenged zullen worden door streamers, wat de traditionele uitzenders onder druk zet. Hij vraagt zich af hoe de fanbeleving behouden kan blijven met uitgestelde kijkmogelijkheden en nachtwedstrijden.


(24:07) Volgens Rik zal AI naar verwachting een groot deel van de contentproductie voor "saaie" commercials (zoals shampoo) overnemen. Dit roept vragen op over het behoud van creativiteit en menselijke connectie, hoewel het ook efficiëntie en focus op het verhaal kan bevorderen.


(27:36) YouTube wordt aangemoedigd om zich aan te sluiten bij NMO (Nationaal Media Onderzoek). Dit zou een compleet beeld geven van het kijkgedrag in Nederland (lineair en non-lineair), wat cruciaal is voor het optimaliseren van videostrategieën en communicatiedoelstellingen.

 

(34:11) Rik bespreekt het fenomeen van live stream factories, waarbij influencers in korte tijd veel producten verkopen via live video, en verwacht dat dit vanaf volgend jaar ook in Nederland booming zijn. 


(37:58) Maiko verwacht dat de negatieve perceptie van AI naar verwachting om zal slaan. AI zal steeds meer omarmd worden en niet langer beperkt zijn tot de legal afdeling, maar een belangrijke rol spelen in creatieve processen. 

 


Andere episodes voor ReGroup: de mediapodcast van WPP Media

2025-11-11 - 41 min

De This Year Next Year editie; LIMITLESS!

2025-10-14 - 40 min

Meta Ray-Ban Display & Neural Band / Branding: More Is More / De verkiezingen / Nike's Why Do It? / Roblox

2025-09-04 - 39 min

Het Labubu mysterie/ Bye Bye GoGoTours / De favo merken van GenZ / Douwe's oppepper / De AR uitdaging van Meta / Boeken…

2025-08-05 - 34 min

Lasagne printen / Velvet Sundown / oranje onderkoeling bij het EK vrouwenvoetbal / Nooit te oud om te leven / Ode aan …

2025-07-22 - 22 min

De podcast luistertips voor deze zomer

2025-06-18 - 38 min

SXSW Highlights / Diversiteit moet je vieren / Podcast Ads + luistertips / Google VEO 3

2025-05-21 - 30 min

DumbPhones / Brad Pitt & Fake F1 / Chateau Promenade / Roxy Dekker / Shout Out naar Vrouwensport

2025-04-24 - 31 min

Bingen / Black Mirror / World Building / SLAYMA

2025-02-21 - 34 min

Bestaat de liefde voor het (creatieve) vak nog?

2024-11-07 - 44 min

De This Year Next Year editie; Dare to Choose!

2024-10-07 - 33 min

Cinema als kers op je mediaplan en de invloed van TikTok

2024-07-15 - 35 min

Het Taylor Swift effect; alles over merken en pop-cultuur

2024-06-11 - 30 min

Sportzomer; ook een wedstrijd tussen merken

2024-04-11 - 33 min

Home sweet Out of Home, dankzij het nieuwe BRO

2024-03-13 - 23 min

Trendbreuk NMO: wat zijn de gevolgen?

2024-01-31 - 31 min

TV schatzoeken met Angela de Jong

2023-12-14 - 38 min

Soundos help ons…

2023-10-25 - 38 min

Retail Media is booming!

2023-09-04 - 29 min

Nieuwe hype onder jongeren: TV kijken

2023-06-28 - 29 min

FM-veilingen. Eenmaal, andermaal, laatste maal?

2023-05-30 - 35 min

All eyes on Gen Alpha

2023-04-19 - 40 min

Te urban???

2023-03-27 - 38 min

Media AI-gency

2023-02-07 - 39 min

Dag fusie. Hallo NMO

2022-12-20 - 48 min

ReGroup Recap: Mediajaar 2022

2022-11-10 - 46 min

SHIFT: De mens centraal

2022-10-25 - 38 min

Madnight Edition

2022-10-11 - 46 min

De Renaissance van Audio

2022-09-05 - 49 min

Game on! Adverteren binnen Gaming

2022-06-24 - 8 min

Bonusfragment: De balans opmaken met Remon Buter

2022-06-24 - 35 min

Wat brengt de rest van 2022?

2022-05-17 - 46 min

Wat moet ik in de Metaverse?

2022-03-28 - 40 min

Merken in oorlogstijd

2022-02-14 - 38 min

Roerige tijden & sterke merken

2021-12-22 - 40 min

Sportsponsoring: op zoek naar de juiste formule

2021-11-25 - 40 min

Experimenteer in Next Year

2021-10-28 - 40 min

Reclamezendtijd: OP=OP!?

2021-09-15 - 44 min

Purpose to the people!

2021-06-25 - 47 min

(Con)fusie in TV-land: De strijd tegen de streaming-giganten

2021-05-19 - 40 min

Ben jij klaar voor het Oranje vaccin?

2021-04-09 - 38 min

The best is yet to E-comm!