Bedankt!

Lasagne printen / Velvet Sundown / oranje onderkoeling bij het EK vrouwenvoetbal / Nooit te oud om te leven / Ode aan de Narsisters

Wederom een nieuwe aflevering van Regroup, de podcast van WPP Media. Met dit keer Rik toe Water (Executive Creative Director StudioM), Maiko Valentijn (CEO WPP Media) en Pol Juffermans (Marketing & Communication Effectiveness Consultant). Ook dit keer brengt elke tafelgast een aantal onderwerpen mee die zijn opgevallen in het altijd boeiende, soms grillige medialandschap. Wat inspireert, intrigeert of verbaast hen – en wat kunnen we ervan leren? De deal is wel dat ze deze onderwerpen niet op voorhand met elkaar delen.

   

De onderwerpen die het dit keer hebben gehaald zijn;

 

(02:00) Pol brengt de ontwikkeling binnen het 3D-printen onder de aandacht. De mogelijkheden van 3D-printen voor voedsel (bijv. lasagne thuis printen) en medicijnen en de mogelijke impact hiervan op distributie, merken en zelfs koelkasten.


(08:26) Maiko wil het graag hebben over The Velvet Sundown; een AI-gedreven band met nepmuziek en -zangers, en de implicaties van AI voor creativiteit en authenticiteit in de muziekindustrie.


(17:00) De mannen aan tafel verbazen zich over de perceptie en aandacht voor het EK vrouwenvoetbal, het gebrek aan 'hype' in vergelijking met mannenvoetbal, en de gemiste kansen voor merken om zich hieraan te verbinden.

(22:57) Als fervent F1 fans kunnen Maiko en Rik de recente onrust en politiek binnen het Red Bull Formule 1-team natuurlijk niet onbesproken laten, komt er de mogelijke overstap van Max Verstappen naar Mercedes, en wat is de impact hiervan op het merk Red Bull.

(26:55) De Sire-campagne "Je bent nooit te oud om te leven" wordt besproken: De controverse rondom een campagne gericht op 50-plussers, en de discussie over leeftijdsstereotypen, inclusiviteit en de effectiviteit van marketing die emoties oproept.

(32:27) Rik doet een ode aan De Narsisters: uit het programma Plakshot, waarin twee vrouwen op een humoristische wijze de hedendaagse 'self-love' en inclusieve taal van Gen Z persifleren. Door de aanstaande bezuinigingen bij de NPO dreigt dit van de TV te verdwijnen. Zonde volgens Rik. Oordeel zelf; https://www.youtube.com/watch?v=QnybiKqfB3Y&list=PLA2yv_1O51z7_lDfsr6O1iIdo_8TH_Rw8


Andere episodes voor ReGroup: de mediapodcast van WPP Media

2025-08-05 - 34 min

Lasagne printen / Velvet Sundown / oranje onderkoeling bij het EK vrouwenvoetbal / Nooit te oud om te leven / Ode aan …

2025-07-22 - 22 min

De podcast luistertips voor deze zomer

2025-06-18 - 38 min

SXSW Highlights / Diversiteit moet je vieren / Podcast Ads + luistertips / Google VEO 3

2025-05-21 - 30 min

DumbPhones / Brad Pitt & Fake F1 / Chateau Promenade / Roxy Dekker / Shout Out naar Vrouwensport

2025-04-24 - 31 min

Bingen / Black Mirror / World Building / SLAYMA

2025-02-21 - 34 min

Bestaat de liefde voor het (creatieve) vak nog?

2024-11-07 - 44 min

De This Year Next Year editie; Dare to Choose!

2024-10-07 - 33 min

Cinema als kers op je mediaplan en de invloed van TikTok

2024-07-15 - 35 min

Het Taylor Swift effect; alles over merken en pop-cultuur

2024-06-11 - 30 min

Sportzomer; ook een wedstrijd tussen merken

2024-04-11 - 33 min

Home sweet Out of Home, dankzij het nieuwe BRO

2024-03-13 - 23 min

Trendbreuk NMO: wat zijn de gevolgen?

2024-01-31 - 31 min

TV schatzoeken met Angela de Jong

2023-12-14 - 38 min

Soundos help ons…

2023-10-25 - 38 min

Retail Media is booming!

2023-09-04 - 29 min

Nieuwe hype onder jongeren: TV kijken

2023-06-28 - 29 min

FM-veilingen. Eenmaal, andermaal, laatste maal?

2023-05-30 - 35 min

All eyes on Gen Alpha

2023-04-19 - 40 min

Te urban???

2023-03-27 - 38 min

Media AI-gency

2023-02-07 - 39 min

Dag fusie. Hallo NMO

2022-12-20 - 48 min

ReGroup Recap: Mediajaar 2022

2022-11-10 - 46 min

SHIFT: De mens centraal

2022-10-25 - 38 min

Madnight Edition

2022-10-11 - 46 min

De Renaissance van Audio

2022-09-05 - 49 min

Game on! Adverteren binnen Gaming

2022-06-24 - 8 min

Bonusfragment: De balans opmaken met Remon Buter

2022-06-24 - 35 min

Wat brengt de rest van 2022?

2022-05-17 - 46 min

Wat moet ik in de Metaverse?

2022-03-28 - 40 min

Merken in oorlogstijd

2022-02-14 - 38 min

Roerige tijden & sterke merken

2021-12-22 - 40 min

Sportsponsoring: op zoek naar de juiste formule

2021-11-25 - 40 min

Experimenteer in Next Year

2021-10-28 - 40 min

Reclamezendtijd: OP=OP!?

2021-09-15 - 44 min

Purpose to the people!

2021-06-25 - 47 min

(Con)fusie in TV-land: De strijd tegen de streaming-giganten

2021-05-19 - 40 min

Ben jij klaar voor het Oranje vaccin?

2021-04-09 - 38 min

The best is yet to E-comm!