Komt de zeewier-economie op gang?
Je hoort waarom Joost Wouters ooit begon met The Seaweed Company. Noem hem een zeewierboer, maar het wordt toch serieuze business met het groene slijmerige waterplantje: hij strikte het steenrijke familiebedrijf Colruyt, bekend van de Belgische supermarktketen, om geld bij te storten in zijn bedrijf. En Wouters is niet de enige ondernemer die inzet op het snelgroeiende en veelzijdige zeewier.
Buzzfeed bewijst: geld verdienen met nieuws is (bijna) niet te doen
BuzzFeed. Ooit wilde het bedrijf de wereld van de journalistiek vernieuwen, nu snijdt het volop in zijn nieuwsredactie. Nieuws, daar valt niet genoeg mee te verdienen, menen ze bij het Amerikaanse bedrijf. Volgens scheidend hoofdredacteur Mark Schoofs 'subsidieert' BuzzFeed zijn nieuwsredactie al jaren. Wat is er aan de hand bij het bedrijf dat vorig jaar nog een Pulitzer Prize won?
Kort nieuws:
Kapitaalrondjes:
Shownotes: