In een reeks van 6 korte podcasts nemen we u wekelijks mee in de wereld van grootouders van hoogbegaafde kleinkinderen. Via gesprekken met Leonieke Boogaard en Noks Nauta worden de belangrijkste vraagstukken belicht.
Vandaag gaan we het hebben over hoogbegaafdheid en onderwijs. Hoewel het onderwijs – volgens velen helaas - in al die jaren in essentie wellicht weinig veranderd is, zullen veel grootouders toch wellicht verschillen zien tussen toen en nu en zal dit ook zaken bij henzelf in beweging zetten.
Als grootouder zie je wellicht de worstelingen waar je kleinkinderen binnen het onderwijs te maken hebben en heb je hier een mening over. Als opa of oma ben je echter niet de persoon die met de school aan tafel zit en kan bespreken wat er nodig is. Jij bent op dat moment niet de advocaat van je kleinkind. Welke rol kun je als grootouder toch spelen als je dingen aan wilt kaarten en hoe kun je je kleinkind ondersteunen zónder op de stoel van de ouders te gaan zitten?