categorieën
blog
contact
zoeken
Dé podcast over eigentijdse klantgerichtheid met elke aflevering praktische tips, verfrissende inzichten en praktijkvoorbeelden die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen. Met Danielle de Jonge
2022-06-21 - 38 min
Verleuken en klanthousiasme: zo pak je het aan!
Tevreden klanten hebben is goed, enthousiaste klanten maakt dat ze nog langer voor jouw bedrijf kiezen. In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge met Feike Cats, verleukerexpert. Zij geven je veel voorbeelden en tips over: Wat maakt tevreden klanten écht enthousiast? Hoe krijg je medewerkers in de klanthousiaste stand? Op welke manieren kun je klantgerichtheid verleuken? Een energiek gesprek tussen twee professionals die elke dag bedrijven helpen om klantgerichter te werken. Extra tips Meer tips over de juridische kant van klantgerichtheid? Luister dan deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Als je fans hebt, hoef je de basis niet op orde te hebben [stelling] – met Jos Burgers Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé …
2022-06-07 - 30 min
Reviews en referenties: dit maakt ze extra waardevol!
Het is altijd verstandig om de mening en ervaring van klanten te laten zien. Dat geeft potentiële klanten het vertrouwen dat jij een goede keuze bent om zaken mee te doen. Juridisch zijn er richtlijnen om je aan te houden en ook vanuit commercieel oogpunt zijn er slimme tips te geven. Met ondernemer en jurist Charlotte Meindersma gaat podcasthost Daniëlle de Jonge in gesprek over: Wat maakt een review of referentie inhoudelijk sterk? Hoe en waar breng je deze klantervaringen onder de aandacht? Wat te doen met negatieve online reviews? Een podcast met weer veel praktische tips, handige voorbeelden en interessante inzichten over de juridische kant van marketing en klantbenadering. Extra tips Meer tips over de juridische kant van klantgerichtheid? Luister dan deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Klanten verleiden of misleiden? Pas op de valkuilen! – met Charlotte Meindersma Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrel…
2022-05-24 - 31 min
Rake openingszinnen en uitsmijters voor zakelijke teksten
Aandacht trekken! In e-mails, offertes, posts op social media en alle andere teksten die je voor klanten schrijft. Jezelf positief onderscheiden, teksten persoonlijker en leuker maken én het imago van je organisatie versterken. En dat allemaal dankzij pakkende binnenkomers en afsluiters. Want aandacht voor je klantcommunicatie is meteen aandacht voor je klantrelatie. In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met schrijfcoach Eefje Gerits. Ze geven je talloze praktische tips over vijf technieken: Stel een verleidelijke vraag – en nee als antwoord is geen optie Maak het menselijk – en benut de kracht van anekdotes Doe iets verrassends – en zet de klant aan het denken Prikkel de voelsprieten – en creëer een goede beleving Doe een belofte – en geef iets om naar uit te kijken Genoeg inspiratie om met vlotte pen aan de slag te gaan. Winst voor de klant én jezelf waar je vandaag nog mee kunt beginnen! Extra tips Meer tips over klantgericht taalgebruik? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Maak taal onderdeel van je businessplan – met Maria Punch Rake teksten die klanten overtuigen – met Eefje Gerits Me…
2022-05-10 - 30 min
Zo overwin je netwerkdrempels – en haal je meer uit elke bijeenkomst
Na talloze online netwerkbijeenkomsten kun je eindelijk weer naar live lunches, seminars en andere gelegenheden. Om nieuwe mensen te leren kennen, de banden met bestaande zakenrelaties aan te halen of frisse inspiratie op te doen. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering met netwerkexpert Judith Smits over de meest voorkomende netwerkdrempels: Hoe stap je af op een onbekende bij een netwerkbijeenkomst? Hoe weet je voortaan wél alle namen van de mensen die spreekt? Hoe haal je meer uit de gesprekken die je voert, uiteraard zonder daarbij je verkooppet op te zetten? Over dit én meer onderwerpen ontvang je veel handige tips, zodat je nog meer uit jouw netwerkinspanningen haalt. Extra tips Meer tips over netwerken? Luister dan ook deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Zo maak je online netwerkbijeenkomsten dynamisch – met Judith Smits Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgeric…
2022-04-26 - 29 min
De klantenservice als profit center
Klantenservice kent vele service. Om eens wat te noemen: telefonisch, chat, chatbots, website, reviews, whatsapp, e-mail en social media. Waar kies je voor en wat vooral niet? En als je klantenservice dan goed inricht, hoe zorg je er dan voor dat het geen kostenpost is maar juist opbrengsten levert? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met Marije Sluis, gespecialiseerd in customer experience bij servicecenters. Zij hebben het onder andere over: Een cultuur waarin servicemedewerkers blij zijn. De klantenservice als profit center in plaats van cost center. Customer service centraal zetten in je bedrijfsvoering. Volop tips om jouw klantenservice weer eens tegen het licht te houden. Extra tips Meer tips over klantenservice? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Leren van jouw klanten: zo doe je dat Kunnen bedrijven nog verschil maken met digitaal gebruiksgemak? Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de …
2022-04-13 - 27 min
Nieuwe LinkedIn-features voor extra klantgerichtheid
Hoe kan het nieuwe belletje op LinkedIn-profielen je helpen met relatiebeheer? Waarom maakt de paarse cirkel jouw profiel nóg aantrekkelijker? En op welke manier spreek je – letterlijk – jouw LinkedIn-connecties meer aan? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast geven podcasthost Daniëlle de Jonge en LinkedIn-expert Marjolein Bongers je tal van tips over nieuwe LinkedIn-mogelijkheden. Zo haal je nog meer uit jouw online netwerk! Extra tips Meer tips over LinkedIn? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Stelling: Klanten werven via LinkedIn is puur geluk hebben Stelling: Content maken voor LinkedIn is lastig en kost veel tijd Stelling: Op LinkedIn druipt de zelfpromotie er van af Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast. LinkedIn: www.linkedin.com/in…
2022-03-31 - 34 min
Winnende offertes schrijven? Deze neurotips helpen je!
Slimme aanpassingen die de kwaliteit van jouw offertes flink omhoog brengen: wie wil dat nou niet?! Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt in deze aflevering van Dé Klantenpodcast met Saskia Kerkhof – specialist in neuropsychologie in offertes. Over onder meer: Het primacy-recency-effect voor een onuitwisbare indruk Egotripperij, en dan vooral welk ego je voorrang geeft Jezelf exclusief en schaars maken met kleine-dingen-die-het-doen Veel aansprekende voorbeelden én praktische tips die maken dat jouw klanten zich gezien, gehoord en begrepen voelen als ze jouw offertes lezen. En daar dan vervolgens graag JA tegen zeggen. Extra tips Meer tips over offertes? Luister dan ook deze aflevering van Dé Klantenpodcast: In offertes is prijs het minst interessant – met Jos Burgers Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem klantgericht’. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Danië…
2022-03-01 - 31 min
Klanten verleiden of misleiden: pas op de valkuilen!
Klanten verleiden of misleiden. De scheidslijn is soms heel dun! En misleiden gebeurt zeker niet altijd expres. Integendeel. Met ondernemer en jurist Charlotte Meindersma gaat podcasthost Daniëlle de Jonge in gesprek over: Wat zijn de ethische en juridische grenzen bij het aantrekken van klanten? Communiceer je op een bepaalde manier omdat het kan of omdat het moet? Hoe voorkom je korte termijn winst en ga je voor de lange termijn klantrelatie? Een podcast met weer veel praktische tips, handige voorbeelden en interessante inzichten over de juridische kant van marketing en klantbenadering. Extra tips Meer tips over positief verleiden en klanten beïnvloeden? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Zo doen klanten vaker wat je wilt – met Bas Wouters Bromliegen: details die het gedrag van klanten sturen – met Eva van den Broek en Tim den Heijer Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’ en ‘Extreem k…
2022-02-08 - 35 min
Verbaal Meesterschap: tips voor iedereen die gehoord wil worden
Wat voor gevoel geef jij klanten in een gesprek? Hoe belangrijk is wat je juist níet zegt? Wat maakt dat je krijgt wat je wilt? Remco Claassen gaat in deze aflevering van Dé Klantenpodcast in gesprek met host Daniëlle de Jonge over het beïnvloeden van klanten met Verbaal Meesterschap.
Wat voor gevoel geef jij klanten in een gesprek? Hoe belangrijk is wat je juist níet zegt? Wat maakt dat je krijgt wat je wilt? Remco Claassen gaat in deze aflevering van Dé Klantenpodcast in gesprek met host Daniëlle de Jonge over het beïnvloeden van klanten met Verbaal Meesterschap. Een podcast vol bijzonder praktische tips, rake voorbeelden en no-nonsense humor over onder meer: De batterijmetafoor: kost of geef je klanten energie. Pre-pumpers, anekdotes en sfeerinjecties in gesprekken. Fundamentele bouwstenen van gedrag met impact. Klanten iets laten doen, laten of nooit meer vergeten was nog nooit zo makkelijk! Extra tips Meer tips over het beïnvloeden van gedrag? Luister dan ook deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Zo doen klanten vaker wat je wilt – met Bas Wouters Bromvliegen: details die het gedrag van klanten sturen – met Eva van den Broek en Tim den Heijer Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass ‘Onderscheidende klantgerichtheid’. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers ‘Verleid de klant’, ‘Human2Human: de nieuwe klantrelatie’…
2022-01-18 - 32 min
Bromvliegen: details die het gedrag van klanten sturen
Kleine dingen met een groot effect: bromvliegen. Als je ze eenmaal herkent zie je ze overal! Sommige wil je graag vermijden, andere omarm je met vol enthousiasme. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt met Eva van den Broek en Tim den Heijer, auteurs van de bestseller Het Bromvliegeffect.
Kleine dingen met een groot effect: bromvliegen. Als je ze eenmaal herkent zie je ze overal! Sommige wil je graag vermijden, andere omarm je met vol enthousiasme. Podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt met Eva van den Broek en Tim den Heijer, auteurs van de bestseller Het Bromvliegeffect. Een razend interessant gesprek waar in de wetenschappelijk onderbouwde beïnvloedingstechnieken praktisch uitgelegd worden. Bijvoorbeeld: Hoe zet je sociale signalen in om positief gedrag te stimuleren? Wat maakt dat klanten trouw blijven aan hun keuze voor jouw bedrijf? Op welke manier bouw je een slimme keuzearchitectuur? Wat vinden klanten de moeite waard om aandacht aan te schenken? Hoe zorg je er voor dat je er uit springt in de markt? Genoeg inspiratie in de bromvliegen uit deze podcast om met alle goede intenties jouw klanten te verleiden. En ga op bromvliegsafari om al die bromvliegen te vinden waar jij je graag door laat verleiden. Extra tips Meer tips over gedragsbeïnvloeding? Luister dan deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Zo doen klanten vaker wat je wilt – met Bas Wouters Het Bromvliegeffect – óók een podcast van BNR Of lees de bestseller ‘Het Bromvliegeffect’ Meer inspiratie?…
2021-12-21 - 34 min
Leren van jouw klanten: zo doe je dat!
Wat kun je doen om klanten echt te begrijpen, zodat je nóg klantgerichter wordt? Hoe gedragen klanten zich als ze niet met jou in contact zijn, zodat je weet welke plek jouw product of dienst inneemt in hun leven? En welke vragen wil je zeker aan klanten stellen, zodat je jouw commerciële proces kunt verbeteren?
Wat kun je doen om klanten echt te begrijpen, zodat je nóg klantgerichter wordt? Hoe gedragen klanten zich als ze niet met jou in contact zijn, zodat je weet welke plek jouw product of dienst inneemt in hun leven? En welke vragen wil je zeker aan klanten stellen, zodat je jouw commerciële proces kunt verbeteren? Podcasthost Daniëlle de Jonge gaat in gesprek met Laura Hafkamp en Marit Klooster – beide werkzaam bij Ruigrok Netpanel – over leren van klanten. Want blije klanten helpen jou graag om beter te worden. Minder blije klanten overigens ook: daar kun je van leren! Ze spreken over: Op safari met de klant voor ultieme eyeopeners Van life journey naar customer journey naar mini-journeys Klantervaringen mixen met data om nieuwe ideeën te krijgen Of je nu ZZP-er bent of voor een multinational werkt: de vele tips in deze podcast helpen je zonder twijfel om de band met jouw klanten te versterken én jouw klantgerichtheid naar een hoger niveau te tillen. Extra tips Meer tips over leren van klanten? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Door klanttevredenheidsonderzoeken daalt de klanttevredenheid – met Jos Burgers Laat klanten jouw verkoopstrategie bepalen – met Jos …
2021-12-07 - 38 min
Zo doen klanten vaker wat je wilt
In Nederland is Bas Wouters specialist in beïnvloeden van gedrag en met hem spreekt podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge over: Hoe komt gedrag tot stand en wat zijn de belangrijkste beïnvloedingstechnieken? Op welke wijze kun je microgedrag managen en krijg je klanten in beweging? Waarom heeft is het focussen op rationele argumenten veel minder effectief dan je vaak aanneemt, en wat betekent dat voor jouw online activiteiten? Ze richten zich in deze podcast stampvol handige tips allereerst op online overtuigen. Zoals hoe je jouw klanten gemotiveerd krijgt om ja te zeggen of klikken, hoe je het hen heel makkelijk maakt én wat hoe je de meest effectieve prompts creëert op gedrag tot stand te brengen. Vaak zijn het opvallend eenvoudige principes die met een kleine aanpassing een groot resultaat kunnen geven én ervoor zorgen dat klanten vaker doen wat jij wilt.Extra tips Meer tips over online overtuigen? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Online klanten overtuigen is zo eenvoudig nog niet met Jos Burgers Op LinkedIn druipt de zelfpromotie er van af met Marjolein Bongers Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie …
2021-11-23 - 30 min
Creativiteit als ultieme klantenbinder
Wat Rico Bakker doet: jou helpen om die geweldige ideeën zichtbaar te maken! En dat is ook wat je in deze aflevering van Dé Klantenpodcast gaat meemaken. Podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge geeft je samen met Rico tal van tips over: Hoe kom je op niet voor de hand liggende ideeën. Op welke manier forceer je creativiteit. Waarom leiden slechte ideeën tot de beste klantgerichtheid. Als we nieuwe oplossingen willen, dan moeten we anders leren te denken. En als we anders willen denken, moeten we andere vragen stellen. Vragen die leiden tot krankzinnige, onrealistische en ronduit slechte ideeën helpen ons om los te komen van vastgeroeste patronen.Hoe het zit met innovatie en creativiteit? Ons brein werkt snel en efficiënt door verbindingen die iedere dag worden aangelegd. Dit kun je zien als een soort snelwegen die ons leven georganiseerd en voorspelbaar houden. Je kunt daardoor met vrij weinig inspanning problemen oplossen door logisch en realistisch denken. Dat is fantastisch, want logica brengt je veilig en snel van A naar B en helpt om al onze gedachten goed te organiseren. In organisaties doen we hetzelfde: we organiseren. Dat betekent dat we standaard…
2021-11-09 - 32 min
Agressieve klanten voorkomen én stoppen
Agressie-expert Caroline Koetsenruijter maakt zich er hard voor om agressie op de werkvloer drastisch terug te dringen. Met podcasthost Daniëlle de Jonge spreekt ze over: Hoe voorkom je agressie zo veel mogelijk: welke normen zijn acceptabel binnen jouw organisatie? Wat doe je als het je overkomt: een duidelijk grens trekken klinkt makkelijker dan het is. Op welke manier draagt de organisatie als geheel bij: vergoelijken is een veelvoorkomend risico om agressie in stand te houden. Met confronterende en soms schokkende voorbeelden én veel praktische tips legt Caroline uit hoe jij kunt bijdragen aan het inperken van agressie. Ongeacht jouw functie en de aard van de organisatie waar je werkt. En ook als jij er in jouw werk niet direct mee te maken hebt. Want veiligheid is geen luxeproduct.Extra tips Meer tips over lastige klanten? Luister dan ook deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Onredelijke klanten moet je gewoon heropvoeden met Daniëlle de Jonge en Jos Burgers Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass Onderscheidende klantgerichtheid.Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd sprek…
2021-10-27 - 34 min
Rake teksten die klanten overtuigen
Een tipje van de sluier: Aandacht vangen en vasthouden Teksten die klanten graag helemaal lezen Briljante binnenkomers om verbinding te maken Klanten aanspreken in twee Nederlandse talen Levendige teksten om je te onderscheiden Je krijgt veel praktische tips en pakkende voorbeelden waarmee je vanaf vandaag al klanten beter weet te raken. En dat maakt je onweerstaanbaar om zaken mee te doen.Extra tips Meer tips over het belang van taal en woorden? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Maak taal onderdeel van jouw businessplan met Maria Punch Sommige bedrijven schrikken klanten af met hun naam met Erwin Wijman Meer inspiratie? Volg de gratis mini-masterclass Onderscheidende klantgerichtheid.Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast. LinkedIn: www.linkedin.com/in/danielledejonge Eefje Gerits is een allround communicatieadviseur, …
2021-09-28 - 28 min
Drie klantgerichte tech-ontwikkelingen om op in te spelen
Samen met podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge neemt hij je mee in de wereld van: NFTs non-fungible tokens. Hoe kun je ze inzetten voor meer klantloyaliteit en exclusieve klantvoordelen? Onzichtbare interfaces. Welke stappen en inspanningen in jouw klantproces kun je verrijken met proactieve service? Data-evolutie. Wat maakt jouw bedrijf zó aantrekkelijk dat klanten hun data-ownership graag met jou delen. Een blik in de nabije toekomst om nu al actie op te ondernemen. Welke tech-ontwikkeling komt er bovenaan jouw prioriteitenlijstje?Extra tips Meer tips over technologie en klantgerichtheid? Luister dan ook deze aflevering van Dé Klantenpodcast: Niet tech-bedrijven krijgen het lastig om klanten tevreden te houden Meer inspiratie? Vraag de gratis mini-masterclass Onderscheidende klantgerichtheid aan. Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenp…
2021-09-14 - 38 min
De klantgerichte communicatiekracht van muziek
Ze hebben het onder meer over: Muziek als verbinder in teams en met klanten Hoe muziek bijdraagt aan klantgerichtheid en verkopen Manieren om muziek in te zetten Laten horen is van grote toegevoegde waarde De muziek van jouw organisatie Met veel inspiratie en tips die de juiste snaar raken en waarmee je swingend aan de slag wilt!Extra tips Meer tips over bijzondere manieren van klantgericht communiceren? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Klantgerichte communicatie met kunst Entertainment als onderdeel van klantbelevenis Meer inspiratie? Vraag de gratis mini-masterclass Onderscheidende klantgerichtheid aan.Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast. LinkedIn: www.linkedin.com/in/danielledejonge "Goed luisteren maakt de wereld ontroerend mooi." Als freelance muzikant stond Nicolaas Duin ruim 20 jaar op podia over de hele wereld. Nie…
2021-08-31 - 29 min
Sales vanuit je hart creëert verkoopsucces
Zij spreken over onder meer: De toegevoegde waarde met klantbetekenis Pak jouw rol in een moreel kompas Laat menselijk kapitaal leidend zijn Een boeiend gesprek vol sterke tips om jouw commerciële slagkracht en klantgerichtheid meerwaarde te geven, zodat jouw verkooprol je als gegoten zit.Extra tips Meer tips over van betekenis zijn? Luister dan deze afleveringen van Dé Klantenpodcast: Klanten blijven niet bij je voor wat je verkoopt, maar waar je voor staat Focussen op klantbelevenis is niet meer van deze tijd Meer inspiratie? Vraag de gratis mini-masterclass Onderscheidende klantgerichtheid () aan.Host en co-host Daniëlle de Jonge is expert in eigentijdse klantgerichtheid en commerciële slagkracht. Ze is veelgevraagd spreker, trainer en auteur van de bestsellers Verleid de klant, Human2Human: de nieuwe klantrelatie en Extreem klantgericht. Zij helpt bedrijven om zakelijk onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn. Daniëlle is de vaste host van Dé Klantenpodcast. LinkedIn: www.linkedin.com/in/danielledejonge Richard van Kray wordt gezien als de nieuwe Klant-innovator en omschrijft zichzelf als KlantBetekenaar pur sang. Met zijn Sales vanuit je Hart ® 3.0 verovert hij vliege…
2021-08-17 - 26 min
Klantgericht communiceren met kunst
Kunstenares Wendy Buiter internationaal bekend om haar gedurfde kunstwerken die krachtige vrouwen met een verfijnde stijl verbeelden vertelt in deze aflevering van Dé Klantenpodcast over de communicatiekracht van kunst.
2021-08-03 - 30 min
Pinterest: dat is toch alleen voor vrouwen?
Eerst even drie misverstanden over Pinterest uit de weg ruimen. 1) Het is geen sociale media maar een zoekmachine. 2) Het is niet gericht op plaatjes-kijken, maar zet aan tot kopen, maken of doen. 3) Het is niet alleen voor vrouwen, het aandeel mannen op Pinterest groeit explosief! Genoeg redenen voor klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge om in gesprek te gaan met Maarten Bierman, oprichter van het eerste Nederlandse Pinterest-marketingbureau.
2021-07-20 - 36 min
Customer journey: aan de tekentafel met de klant
Hoe beter de klantreis, hoe makkelijk je nieuwe klanten aantrekt en bestaande weet te behouden. Ieder zichzelf serieus nemend bedrijf is daarom op een of andere manier bezig met de customer journey. Zon klantreis die past bij de strategische doelstellingen van de organisatie, klanten meeneemt in een vormgegeven beleving en bijdraagt aan het commerciële succes. In deze aflevering praat podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Kees Kerkvliet, een outside-in denker met als doel Nederland elke dag een stukje klantgerichter te maken.
2021-07-06 - 32 min
Toptips voor LinkedIn, Insta en Google
Ben je op zoek naar slimme tips, handige hacks en andere inspiratie om veel meer uit LinkedIn, Instagram en Google Mijn Bedrijf te halen? Dan wil je deze aflevering van Dé Klantenpodcast niet missen. Klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge spreekt met Marjolein Bongers, LinkedIn-expert en eigenaar van House Of Social Media.
2021-06-22 - 36 min
Retail na de corona-impact: Google vertelt
Ruim een jaar na het begin van de coronapandemie maakt de retailsector de balans op. En kijkt vooruit! Het gaat niet langer enkel over het verkopen van producten, de focus ligt meer en meer op ervaringen die de relatie tussen verkopers en klanten versterken. Daarover spreek ik met Diana van Roest, directeur Retail bij Google Noord-Europa.
2021-06-08 - 29 min
Als klanten doelwit zijn van cybercrime
Van zzp'er tot multinational: ieder bedrijf kan doelwit zijn van cybercrime. En in het verlengde daarvan kunnen jouw klanten daar flink de dupe van worden, wat natuurlijk weer zijn weerslag heeft op de samenwerking die je met hen hebt. Hoe zorg je er voor dat jouw klantrelatie zo min mogelijk beschadigd als jou zoiets overkomt? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Yosra Ameziane, advocaat met als specialisatie cybercrime.
2021-05-25 - 27 min
Zo maak je online netwerkbijeenkomsten dynamisch
Wil je deelnemers van een bijeenkomst écht betrokken houden, zorg dan elke zeven minuten voor interactie. En maak je al gebruik van quizopties (fanatiek meedoen gegarandeerd!), fysieke activiteiten (mondkapje-op-mondkapje-af-hilariteit) en het zorgen voor meer beleving en een persoonlijke noot? Klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge en netwerkexpert Judith Smits geven je de béste tips voor dynamische online bijeenkomsten.
2021-04-27 - 21 min
Zakelijk Tinderen is het nieuwe normaal
Zon digitale revolutie waarbij je van kantoor en vergaderruimte naar online zakendoen gaat, dat vraagt nogal wat. Nog steeds en dat blijft ook zo! Want online klantcontacten zijn vast onderdeel van het dagelijkse werk.
2021-04-20 - 29 min
Clubhouse, TikTok, Pinterest: moet je overal aan mee doen?
Zijn het hypes óf waardevolle social media om aanwezig te zijn? Dragen ze bij aan de klantgerichtheid of commerciële slagkracht van jouw bedrijf? Hoe zet je ze in en wat haal je eruit? Podcasthost Daniëlle de Jonge en Marjolein Bongers eigenaar van House of Social Media duiken in deze aflevering van Dé Klantenpodcast in de wereld van Clubhouse, Tiktok, Pinterest en Instagram, plus een nieuwe feature van LinkedIn.
2021-04-13 - 22 min
Bedrijven focussen te veel op transactie en te weinig op emotie
In deze aflevering van Dé Klantenpodcast geven klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Steven van Belleghem je tal van voorbeelden en tips over empathische kwaliteiten in het zakendoen. Doen waar klanten écht blij van worden, je klanten er bij betrekken zodat je zeker weet dat zij enthousiast zijn en het afstemmen van aanbod en communicatie op de beleving die klanten zoeken.
2021-04-06 - 32 min
RUMAG. over succes, vallen én glansrijk opstaan
Ze zijn ongekend populair bij een groot publiek, wonnen al diverse prijzen en zijn weer teruggekomen nadat ze een paar flinke klappen hebben gekregen in de media. In deze special van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met directeur Danny Membre van RUMAG. het invloedrijke platform met pakkende quotes. Zij spreken over wat het platform uniek maakt voor klanten, hoe ze een grote schare volgers hebben opgebouwd en het grote succes dat hen kenmerkt.
2021-03-30 - 20 min
Focus beter op consistente klantbeleving dan op verwachtingen overtreffen
Loyale klanten, wie wil ze niet?! De vraag is alleen: worden klanten loyaal doordat je verwachtingen weet te overtreffen op piekmomenten of is het slimmer om te zorgen voor een consistent hoog niveau? Klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Sydney Brouwer gaan in gesprek over momenten om écht indruk te maken op klanten. Wat maakt een klant anders dan anderen? Zijn de omstandigheden bijzonder? Of is de klantvraag uniek? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast krijg je weer veel tips die je helpen om elke dag een beetje beter te zijn in klantgerichtheid en daar ook de belevingsinflatie in mee te nemen.
2021-03-16 - 21 min
Tools en geautomatiseerde berichten op LinkedIn: zin of onzin?
Standaardreacties, een bericht dat in één keer naar honderden connecties wordt gestuurd of programmas waarmee je posts voor op jouw tijdlijn inplant. Dragen dit soort automatische berichten bij aan of ondermijnen ze juist een écht goede eerste indruk. En in hoeverre heeft het effect op zichtbaarheid en interactie met volgers? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met LinkedIn-expert Marjolein Bongers. Zij geven je veel tips over het wel en niet inzetten van tools en hoe je dat dan het beste op persoonlijke wijze doet.
2021-03-09 - 33 min
Facebook over online zakendoen
Hij ziet haarscherp wat de coronacrisis betekent voor ondernemers, volgt trends op zijn sociale media op de voet en ziet dat de persoonlijke touch online het echte verschil maakt. In deze special van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met Arno Lubrun, directeur van Facebook in de Benelux. Hij geeft een inkijkje in hoe vindingrijk en succesvol bedrijven zijn met het inzetten van Facebook, Instagram en WhatsApp. Daarnaast krijg je onder meer tips over hoe producten de klant vinden in plaats van andersom, hoe klanten verwachten dat jouw bedrijf inspeelt op de online ontwikkelingen én hoe een écht persoonlijke benadering bijdraagt aan succesvol zakendoen.
2021-03-02 - 22 min
Een verpletterend goede online indruk maken is lastig
Telefoongesprekken zijn steeds vaker beeldbelgesprekken, er zijn vernieuwde eisen aan onze vaardigheden die oorspronkelijk gefinetuned zijn voor fysieke gesprekken en de online spanningsboog is slechts enkele minuten. Hoe zorg je dat toch voor een zakelijk onweerstaanbare indruk? Klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Niek van den Adel geven je in deze aflevering van Dé Klantenpodcast volop tips voor dynamische klantgesprekken. Hoe zet je de online extras van videobelprogrammas slim in? Wat doe je vooraf en na afloop van een gesprek om onderscheidend te zijn? En op welke manier zorg jij er voor dat je gezicht goed zit? Genoeg inspiratie om online zakendoen een professionele oppepper te geven!
2021-02-23 - 35 min
Special: Wat bedrijven kunnen leren van Cliniclowns
Ze zijn gekroond tot hét klantvriendelijkste goede doel van Nederland in 2020, hebben met veel succes de transformatie naar online dienstverlening gemaakt en ook intern is een groot besef van de waarde van écht contact met mensen. In deze special van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost Daniëlle de Jonge met Ilse Beckers, chief engagement van Cliniclowns, en Gerrit Piksen, expert customer service bij MarketResponse die jaarlijks de prijs voor Klantvriendelijkste bedrijf van NL uitreikt. Dat word je niet zomaar! Een boeiend en inspirerend gesprek over de wijze waarop Cliniclowns klantvriendelijkheid doorvoert naar donateurs én de doelgroep van zieke kinderen en dementerende ouderen. Plus wat zijn de zeven regels om überhaupt in aanmerking te komen voor een awards als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland?
2021-02-16 - 20 min
Klanten entertainen is vooral iets voor corporates
Entertainment is één van de belangrijkste trends in customer experience. Sterker nog: elk bedrijf zou een entertainmentbedrijf moeten zijn! Er voor zorgen dat klanten met plezier naar je kijken en luisteren, de saaiheid uit klantrelaties verbannen. Door te kijken welke aspecten van zakendoen met jouw bedrijf minder leuk zijn en dáár entertainment voor inzetten. Hoe pak je dat aan, offline en online? Ga je voor groots en meeslepend of kies je voor stand alone initiatieven? En is dat dan juist iets voor de grote organisaties met dito budgetten of is het bij uitstek geschikt voor kleinere bedrijven makkelijker om spontaan en in de eigen stijl iets te doen? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast nemen klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Steven van Belleghem je mee in de wereld van klantenentertainment. Met veel voorbeelden en praktische tips om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.
2021-02-02 - 19 min
Echt eigenaarschap van klantgerichtheid is onhaalbaar
Wie eigenaarschap van klantgerichtheid hoog in het vaandel heeft staan vind het belangrijk om verantwoordelijkheid te nemen, om invloed uit te oefenen waar je kunt als het gaat om klanten blij maken. Wijzen naar collegas, de baas of het systeem is er niet bij. Of wel? Is echt eigenaarschap wel haalbaar als er obstakels zijn die je niet zomaar uit de weg ruimt? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt host en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Sydney Brouwer. Ze geven je volop tips om eigenaarschap leuk en zichtbaar te maken, om onzinnige regels weg te werken en hoe je partners in crime vindt om samen klantgerichtheid naar een hoog niveau te tillen. Aan jou de keuze om te bepalen welke rol jij speelt in het verhaal van de klant: de bad guy, de figurant of toch de held.
2021-01-19 - 20 min
Op LinkedIn druipt de zelfpromotie ervan af
Op LinkedIn laat je graag zien waar je mee bezig bent, geef je waardevolle tips over jouw expertise en bouw je aan een waardevol zakelijk netwerk. Tegelijkertijd zijn er veel mensen die gruwen van de hoeveelheid zelfpromotie die er van de tijdlijn afdruipt. Over dat thema praat podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Marjolein Bongers, auteur van LinkedIn Power. Wat ervaren zij bij connecties en waar ligt de grens om iemand te ontvolgen. Wat wil je uitstralen en hoe check je of dat ook zo is? Wanneer sla je door en ben je alleen maar met jezelf bezig in plaats van met wat voor jouw netwerk relevant is? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast hoor je tips om schaamteloze zelfpromotie te voorkomen en écht goed gebruik te maken van LinkedIn.
2021-01-05 - 37 min
Vijf klantgerichtheidsexperts: zo ziet 2021 er uit
In deze speciale aflevering van Dé Klantenpodcast is het hele expertteam van dit seizoen bij elkaar. Vijf toppers in klantgerichtheid en ieder van hen geeft antwoord op de vraag: hoe ziet klantgerichtheid in 2021 er uit? Een tipje van de sluier: HumanHuman zakendoen wordt nog belangrijker om te floreren, entertainment wordt onderdeel van de klantreis, er komt een hunkering naar offline, de kracht van social media zit in filmpjes én maatschappelijke impact wordt omarmd door het bedrijfsleven. Een podcast boordevol tips en inspiratie om de verwachtingen van jouw klanten dit jaar te overtreffen.
2020-12-15 - 24 min
Klanten kopen alleen bij je als je ergens voor stáát
Klanten blijven niet bij voor wat je verkoopt, maar alleen waar je voor staat. Dat betogen klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Niek van den Adel in deze aflevering van Dé Klantenpodcast. Ergens écht voor durven te staan trekt klanten aan, maakt dat ze bij je merk willen horen en er fan van zijn. Het is de basis waarom je doet wat je doet. Bovendien is klantgerichtheid een egocentrisch iets, en dat is heel erg goed. Je wordt nu eenmaal gelukkiger van aandacht geven dan krijgen en dat versterkt door positief bij te kunnen dragen aan het leven van anderen. De toekomst van succesvol zaken ligt in het toevoegen van maatschappelijke waarde en een kraakhelder klantgerichtheids-DNA. Hoe je dat doet hoor je in deze podcast.
2020-12-08 - 33 min
Special: interview Gijs Derks, Commercieel Directeur 2020
Hij werd uitgeroepen tot Commercieel Directeur van het jaar 2020, is afvalpionier in een wereld van afval dat niet bestaat én is van mening dat verduurzamen en klantgerichtheid dicht tegen aan elkaar liggen. In deze special van Dé Klantenpodcast spreekt klantgerichtheidsexpert en podcasthost Daniëlle de Jonge met Gijs Derks, tot december 2020 werkzaam bij Renewi en inmiddels CEO van Nedzink. Hij vertelt wat er voor nodig is om zon prijs in de wacht te slepen en wat een commercieel directeur écht goed maakt. En hij heeft een ontembaar enthousiasme over verduurzaming en legt uit hoe dat helpt in om verder vorm te geven aan het commerciële proces. Een bijzonder leuk en inspirerend gesprek met tips die ook jij kunt gebruiken in het klantcontact.
2020-12-01 - 25 min
Focus op klantbelevenis is niet meer van deze tijd
Klantgerichtheid is een hygiënefactor, klantbelevenis is eveneens een basisfactor van zakendoen met aandacht voor de klant. Hoe zorg je voor de beste combinatie van commerciële slagkracht, waardevolle klantrelaties en maatschappelijke impact? En als je kijkt naar hoe jij de wereld wilt veranderen, vanuit welke zakelijke kracht ga je dat dan doen? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast spreekt host Daniëlle de Jonge met collega-klantgerichtheidsexpert Steven van Belleghem, gespecialiseerd in klantgericht denken, de nieuwste technologieën en de menselijke maat. Laat je weer inspireren door de tips die je helpen om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen!
2020-11-17 - 22 min
LinkedIn-content maken is lastig en tijdrovend
Artikelen, filmpjes, origineel beeldmateriaal, quotes, polls, wat-ben-je-aan-het-doen-updates: de mogelijkheden voor het delen van content op Linkedin zijn eindeloos! Dat maakt het lastig en het lijkt al snel alsof je daar ontzettend veel tijd in moet stoppen, wil je effect bereiken. Of valt dat mee? En wat te doen met de content die jouw organisatie deelt?
2020-11-10 - 24 min
Special: interview over retail met Google
De retail is één van de sectoren met de meeste disruptie door de coronapandemie. Er zijn ontzettend veel kansen, maar ook bedreigingen voor kleine en grote winkeliers. En de vraag is hoe je inspeelt op het consumentengedrag dat sterk veranderd is. In deze special van Dé Klantenpodcast spreekt podcasthost en klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge met Ilona van Wegen, hoofd retail van Google Nederland. Met een uitgebreide blik op de ontwikkelingen en veranderende spelregels, veel tips en voorbeelden voor het maken van een online businessplan dat zorgt voor weerbaarheid en flexibiliteit én het volgen van en inspelen op klantbehoeftes.
2020-11-03 - 25 min
Alleen managers weten wat het beste is voor de klant
Kaders scheppen als het gaat om klantgerichtheid: graag! Als de manager maar niet de enige is die bepaalt hoe klantgerichtheid eruitziet en op welke manier medewerkers daar vorm aan moeten geven. Hoe zorg je dat je wél heel goed weet wat het beste is voor de klant met behulp van data en medewerkers? Hoe haal je klanten naar binnen om te horen wat zij belangrijk vinden en hoe maak je dat zichtbaar? En hoe maak je klantgerichtheid vergroten leuk voor iedereen? Kom uit de spreekwoordelijke ivoren toren en laat je inspireren door klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Sydney Brouwer.
2020-10-20 - 22 min
Je tarief verlagen is een slimme zet in lastige tijden
Als het economisch tegen zit is prijsdruk een veelvoorkomend issue in het zakenleven. Wat te doen? Je tarief verlagen, want beter iets verdienen dan helemaal niets? Zoeken naar creatieve oplossingen waar zowel jij als de klant een goed gevoel van krijgen? Of vasthouden aan je tarief, want je staat voor de toegevoegde waarde die je te bieden hebt? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast gaan klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Niek van den Adel in gesprek over korting, lagere tarieven en alles wat daar bij komt kijken. Ze vertellen je hoe zij omgaan met prijsdruk én geven je allerlei tips en voorbeelden die ook jij kunt toepassen.
2020-10-06 - 26 min
Niet-tech-bedrijven krijgen het moeilijk om klanten tevreden te houden
Bedrijven die technologie volledig in de haarvaten van hun business hebben verweven hebben een enorme voorsprong als het gaat om klanten tevreden houden. Die klanten verwachten immers alle voordelen die technologie biedt in een eigentijdse klantrelatie. Plus ze hebben grote budgetten om voorop te blijven lopen. Of is dit allemaal slechts het beeld dat ze oproepen? Hebben bedrijven die technologie nu nog minder omarmen minstens zoveel kans op lange termijn klantrelaties? En hoe kunnen ook die bedrijven van zzp tot grootbedrijf wél de tech-voordelen benutten?
2020-09-23 - 28 min
Klanten werven via LinkedIn is puur geluk hebben
Een klant kun je pas écht voor je winnen als je hem of haar recht in de ogen kijkt. Gewoon met een live gesprek, waarbij je kunt laten zien en horen dat jouw bedrijf een goede partner is. Of niet? Is het net zo makkelijk om via LinkedIn nieuwe klanten aan te trekken en een jarenlange relatie op te bouwen? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast gaat host Daniëlle de Jonge in gesprek met collega-klantgerichtheidsexpert Marjolein Bongers, bekend van het boek LinkedIn Power.
2020-09-08 - 27 min
Klantgerichtheid begint in de directiekamer
Goed voorbeeld doet goed volgen, slecht voorbeeld ook. Wil je als bedrijf klantgerichtheid écht doorvoeren, dan ligt er een taak voor iedereen in het bedrijf. Hoe je dat doet? Maak het makkelijk en mogelijk, voorkom de motivatieparadox door je op het juiste doel te richten én zie je bedrijf als een frietzak. Over dit en meer spreken klantgerichtheidsexperts Daniëlle de Jonge en Sydney Brouwer in deze aflevering van Dé Klantenpodcast.
2020-08-25 - 26 min
Zomerspecial | In crisistijd kun je beter zinloze dingen doen, dan helemaal niets
Wat nu als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van de huidige economisch uitdagende tijd? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten en zijn jouw reddingsboei. Jos Burgers veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en bestsellerauteur van vele boeken gaat over dit onderwerp in gesprek met podcasthost Daniëlle de Jonge. Je hoort veel waardevolle tips over hoe jij anticipeert op wat jouw klanten gaan doen, dat je vooral niet de prijs van jouw aanbod moet verdedigen en dat zinloze dingen doen je veel oplevert.
2020-08-18 - 19 min
Zomerspecial | Kunnen bedrijven nog het verschil maken met digitaal gebruiksgemak?
Digitaal gebruiksgemak is een minimumvoorwaarde om aantrekkelijk te zijn voor klanten. Hebben de frictionhunters binnen jouw bedrijf al ontdekt waar het hapert? En hoe zorg je buiten de digitale contacten voor écht onderscheidende klantgerichtheid? Plus: wie toekomstbestendig wil zijn kan niet om maatschappelijke meerwaarde heen, maar hoe geef je die vorm? Drie zeer boeiende themas die uitgebreid aan bod komen in de zomerspecial van Dé Klantenpodcast. Te gast in Steven van Belleghem, internationaal een zeer veelgevraagd spreker, academicus en bestsellerauteur. Samen met podcasthost Daniëlle de Jonge geeft hij tal van waardevolle tips om daadwerkelijk verschil te maken bij jouw klanten.
2020-08-11 - 21 min
Zomerspecial | De superkracht van LinkedIn
Hoe zorg je voor maximale impact op enige zakelijke online netwerkplatform? Wat is juist slim om te doen en wat kun je beter laten als je jezelf professioneel wilt profileren? En op welke wijze kun je beïnvloedingstechnieken gericht inzetten? Marjolein Bongers LinkedIn Expert en auteur van het boek LinkedIn Power weet daar alles van. Podcasthost Daniëlle de Jonge is een enthousiast en ervaren LinkedIngebruiker en gaat in deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast met haar in gesprek over papegaaicontent, bedrijfspaginas en breinkunde. Een energieke aflevering die er voor zorgt dat je meteen jouw LinkedIn-activiteiten verder wilt aanscherpen!
2020-08-04 - 23 min
Zomerspecial | Klantgerichtheid hoeft niet oprecht te zijn
Is een nepglimlach klantgericht? Kun je klantcontact maar beter vermijden als je een chagrijnige dag hebt? En welk effect hebben de onzekere economische tijden op de vriendelijkheid die klanten van jou mogen verwachten? Niek van den Adel veelgevraagd spreker, inspirator en bestsellerauteur heeft daar een duidelijke mening over, nét als podcasthost Daniëlle de Jonge. In deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast geven ze je veel waardevolle tips.
2020-07-28 - 21 min
Zomerspecial | Bedrijven schrikken klanten af met hun naam
Restaurants, thuiszorginstellingen, ziekenhuizen, banken en tal van andere bedrijven maken zich er schuldig aan: afschrikwekkende en dus buitengewoon klantONvriendelijke bedrijfsnamen waar ze zich mee tooien. En dat is zonde. In deze zomerspecial van Dé Klantenpodcast is Erwin Wijman te gast merken- en marketingdeskundige en bestsellerauteur van onder meer De verkoopmaffia en Zo verkoop je alles.
2020-07-21 - 22 min
Zomerspecial | Maak taal onderdeel van je businessplan
De juiste woordkeuze is essentieel voor échte klantgerichtheid! Hoe spreek je de taal van je klanten en weet je ze écht te raken? Op welke manier maak jij in het hele commerciële proces de persoonlijke connectie? En wat is dé manier om je te onderscheiden?
2020-07-14 - 15 min
Zomerspecial | Herinneringen creëren voor jouw klanten
Zomergast is deze special van Dé Klantenpodcast is Sydney Brouwer, veelgevraagd spreker over klantgerichtheid en auteur van de boeken Klantgericht Leiderschap en Six Start Service. Host én collega-klantgerichtheidsexpert Daniëlle de Jonge spreekt met hem over de ultieme service voor klanten. Weet jij exact wat jouw klant nodig heeft als het gaat om aandacht? Heb je voldoende oog voor kansen om onderscheidend te zijn? En op welke manier zorg jij voor ongewone klantgerichtheid waarmee je herinneringen creeërt? Sydney en Daniëlle geven je tal van tips om de verwachtingen van jouw klanten te overtreffen.
2020-07-07 - 17 min
Zomerspecial | Free publicity voor jou als expert
Zomergast in deze special van Dé Klantenpodcast is Janneke van Heugten, oprichter van mediaplatform VIDM en uitgeroepen tot een van de 10 jonge communicatietoppers die de toekomst van het communicatievak bepalen. Met haar spreek ik over het belang van media-aandacht als het gaat om vinden en houden van klanten, het opbouwen van een netwerk met journalisten en valkuilen om te voorkomen. Veel handige tips die je in deze zomerse komkommermaanden alvast kunt oppakken!
2020-06-30 - 23 min
#1 van de top 5 om onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor klanten
Daniëlle en Jos hebben het afgelopen half jaar in Dé Klantenpodcast veel inzichten met je gedeeld over hoe je onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor klanten. In deze laatste afleveringen voor de speciale zomerpodcastserie leggen zij elkaar uit wat hun persoonlijke top 5 is van inzichten die zij zelf in hun één.
2020-06-23 - 24 min
#2 van de top 5 om onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor klanten
Daniëlle en Jos hebben het afgelopen half jaar in Dé Klantenpodcast veel inzichten met je gedeeld over hoe je onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor klanten. In deze laatste afleveringen voor de speciale zomerpodcastserie leggen zij elkaar uit wat hun persoonlijke top 5 is van inzichten die zij zelf in hun carrière hebben opgedaan. Wat heeft in hoge mate bijgedragen aan het persoonlijke en zakelijke succes van Daniëlle en Jos? Met uiteraard ook veel tips voor jou! In deze aflevering hun nummer twee.
2020-06-16 - 23 min
#3 van top 5 om onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor klanten
Daniëlle en Jos hebben het afgelopen half jaar in Dé Klantenpodcast veel inzichten met je gedeeld over hoe je onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor klanten. In deze laatste afleveringen voor de speciale zomerpodcastserie leggen zij elkaar uit wat hun persoonlijke top 5 is van inzichten die zij zelf in hun carrière hebben opgedaan. Wat heeft in hoge mate bijgedragen aan het persoonlijke en zakelijke succes van Daniëlle en Jos? Met uiteraard ook veel tips voor jou! In deze aflevering hun nummer drie.
2020-06-09 - 23 min
#4 van top 5 om onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor klanten
Daniëlle en Jos hebben het afgelopen half jaar in Dé Klantenpodcast veel inzichten met je gedeeld over hoe je onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor klanten. In deze laatste afleveringen voor de speciale zomerpodcastserie leggen zij elkaar uit wat hun persoonlijke top 5 is van inzichten die zij zelf in hun carrière hebben opgedaan. Wat heeft in hoge mate bijgedragen aan het persoonlijke en zakelijke succes van Daniëlle en Jos? Met uiteraard ook veel tips voor jou! In deze aflevering hun nummer vier.
2020-06-02 - 14 min
#5 van top 5 om onweerstaanbaar aantrekkelijk te zijn voor klanten
Daniëlle en Jos hebben het afgelopen half jaar in Dé Klantenpodcast veel inzichten met je gedeeld over hoe je onweerstaanbaar aantrekkelijk wordt voor klanten. In deze laatste afleveringen voor het zomerreces leggen zij elkaar uit wat hun persoonlijke top 5 is van inzichten die zij zelf in hun carrière hebben opgedaan. Wat heeft in hoge mate bijgedragen aan het persoonlijke en zakelijke succes van Daniëlle en Jos? In deze aflevering hun nummer vijf.
2020-05-26 - 27 min
Online klanten overtuigen is zo eenvoudig nog niet!
Het op afstand contact houden met klanten is zeker efficiënter, maar is het ook effectief? Ook klanten werken vaak vanuit huis, de bereikbaarheid is daardoor een stuk lastiger en ook online beïnvloeding is een vak apart. Bovendien geldt voor digitaal contact net zo goed een professionele aanpak. Daniëlle en Jos bespreken wat te doen om impact te hebben op je klanten, ook in deze tijden van veelal online verbonden zijn.
2020-05-19 - 26 min
Medewerkers zonder visitekaartje zijn je belangrijkste visitekaartje
Een onweerstaanbare indruk van medewerkers op de klantenservice, accountmanagers en directie krijgt volop aandacht bij de meeste bedrijven. Wie te vaak vergeten worden als het gaat om totale klantbeleving zijn juist de andere medewerkers. De monteurs, magazijnmedewerkers, het inkoopteam of collegas van de financiële afdeling bijvoorbeeld. Terwijl zij juist een onverwacht positieve bijdrage kunnen leveren richting klanten. Hoe betrek je hen én welke ruimte geef je ze rond klantcontacten? Daniëlle en Jos bespreken het met de gebruikelijke voorbeelden en tips in deze aflevering van Dé Klantenpodcast.
2020-05-12 - 26 min
Sommige klanten kun je het nooit naar de zin maken
Waar de ene klant dolenthousiast is, kan de andere zomaar soms veel te veel vragen. Of lastig zijn. Of gewoon een zeurpiet. Althans, dat ervaren sommige mensen die dat klantcontact hebben zo. Ligt het dan aan de klant of aan jezelf? Daniëlle en Jos bespreken wat er voor nodig is om het klanten wél naar de zin te maken.
2020-05-06 - 24 min
Onderscheidend zijn is na de crisis nog belangrijker dan ervoor!
Je onderscheiden van concurrenten was altijd al een succesfactor. Maar de crisis maakt dat markten krimpen, waardoor de strijd om marktaandeel heviger zal zijn dan ooit tevoren. Daniëlle en Jos bespreken wat daarvan de gevolgen zijn voor je marketingbeleid.
2020-04-28 - 25 min
Google Ads is een zwaar overschat promotiemiddel
Is Google Ads de ultieme reddingsboei als je op zoek bent naar nieuwe klanten? In hoeverre is dat online promotiemiddel een soort van hele dure Gouden Gids? Daniëlle en Jos vragen zich of de daarin geïnvesteerde euros welbesteed zijn of weggegooid geld.
2020-04-21 - 25 min
Virtueel netwerken is net zo effectief als fysiek netwerken
Je kunt van ontbijt tot diner-met-avondprogramma allerlei netwerkbijeenkomsten bezoeken om nieuwe klanten te ontmoeten en aan relatiebeheer te doen. Is dat zinvol of kun je net zo goed online netwerken via social media? Scheelt immers ontzettend veel tijd en is een stuk doelgerichter. Daniëlle en Jos zetten beide vormen van netwerken naast elkaar om te ontdekken hoe je jouw zakenrelaties het beste helpt.
2020-04-14 - 26 min
Door de crisis is je WHY niet langer relevant
Nu het crisis is hoeven we ons niet meer af te vragen wat onze WHY is! Ondernemend Nederland is de afgelopen jaren druk geweest met het zoeken naar haar Why, indachtig de theorie van Simon Sineks Golden Circle. In hoeverre is die zoektocht nog relevant nu veel bedrijven het water aan de lippen staat? Is de vraag naar jouw bestaansrecht als ondernemer ook in crisistijd van belang? Daniëlle en Jos bediscussiëren de zin en onzin van de vraag naar het waarom van ons ondernemersbestaan.
2020-04-07 - 26 min
Onredelijke klanten moet je gewoon opvoeden
Sommige klanten zorgen voor kromme tenen of worden als lastig ervaren. Ligt dat dan aan de klant of aan de wijze waarop jij met de klant omgaat? Is het nodig om een klant te (her)opvoeden of is er een makkelijkere en effectievere manier om de samenwerking weer soepel te laten verlopen? Daniëlle en Jos onderzoeken waar irritatie bij en over klanten vandaan komt én geven tips om elke klant zo goed mogelijk te helpen.
2020-03-31 - 23 min
Veel bedrijven hebben liever niet dat je ze belt
Het bellen met klanten wordt door veel bedrijven beschouwd als een kostenpost die je zoveel mogelijk moet zien te drukken. Daniëlle en Jos bediscussiëren in hoeverre dat verstandig is, in een tijd waarin het aantal echte contactmomenten met klanten toch al sterk afneemt.
2020-03-24 - 23 min
In tijden van crisis kun je laten zien dat je er écht bent voor je klanten!
Ondernemend Nederland piept en kraakt, nu het door de coronacrisis gedwongen is de deuren te sluiten. Voor veel ondernemers is overleven de eerste prioriteit. Heb jij klanten die bereid zijn jou daarbij te helpen? En wat doe jijzelf om jouw klanten te helpen de crisis door te komen? Daniëlle en Jos bespreken in deze aflevering van De Klantenpodcast praktijkvoorbeelden van creatieve ondernemers, die er juist nu zijn voor hun klanten.
2020-03-17 - 22 min
Laat klanten jouw verkoopstrategie bepalen
Welke producten of diensten ga je aanbieden? En voor welke doelgroep is jouw bedrijf interessant? Dat kun je allemaal zelf bedenken in strategische sessies, brainstormbijeenkomsten of samen met een coach. Of je kunt het vragen aan jouw klanten, want die hebben een goede kijk op wat ze graag willen hebben en belangrijk vinden. Daniëlle en Jos bespreken alle ins en outs van dit thema, misschien leidt dat wel tot een herziening van je verkoopstrategie!
2020-03-10 - 25 min
Klanten bevelen je niet snel aan bij anderen
Desgevraagd geven klanten in onderzoeken aan jouw bedrijf te zullen aanbevelen bij anderen. Maar doen zij dat ook echt? De kans is groot van niet! Daniëlle en Jos bespreken in deze aflevering van Dé Klantenpodcast hoe dat komt en of het wel zinvol is die vraag te blijven stellen.
2020-03-03 - 27 min
Zonder maatschappelijke impact laten klanten je links liggen
Zon 70% van de Nederlandse klanten verwacht dat bedrijven zich actief inzetten voor sociale en ecologische vraagstukken. Wat nu als maatschappelijke impact niet zo makkelijk in een bedrijfsproces toe te passen is? We hebben het erover in Dé Klantenpodcast.
2020-02-25 - 25 min
Klanten nemen je pas serieus, als je jezelf niet zo serieus neemt
Daniëlle en Jos bediscussiëren in deze aflevering het belang van zelfrelativering als het je het vertrouwen van klanten wilt winnen. Nu in je podcast op en op BNR.nl.
2020-02-18 - 25 min
In offertes is prijs het minst interessant
Is de prijs echt het enige wat telt? Of kun je de inhoud zo aantrekkelijk maken dat de klant ook bereid is om niet voor de goedkoopste aanbieder te kiezen? Luister naar De Klantenpodcast.
2020-02-11 - 24 min
Social media worden steeds minder belangrijk
Natuurlijk zijn social media voor veel bedrijven en zelfstandigen belangrijk als het gaat om het krijgen en vasthouden van klanten. Daniëlle en Jos bediscussiëren of dat wel zo blijft? Het aanbod aan boodschappen groeit namelijk alsmaar, terwijl de kijk- en luistertijd van klanten niet toeneemt.
2020-02-04 - 22 min
Zet niet de klant maar jezelf op nummer 1
Zorg je er eerst voor dat het goed gaat met jou, zodat je klanten optimaal kunt helpen? Of kies je er voor om jezelf ondergeschikt te maken aan klanten, waardoor je veel waardering krijgt en daardoor goed in je vel zit? Ofwel: wie heeft er topprioriteit in jouw werk. En precies daarover discussiëren Daniëlle en Jos in deze aflevering.
2020-01-28 - 21 min
Als je fans hebt, hoef je je basis niet op orde te hebben
Daniëlle en Jos vragen zich in deze aflevering af, of het wel nodig is om als bedrijf je basis helemaal op orde te hebben als klanten fan van je zijn? Waarom wachten met het overtreffen van de verwachtingen van klanten tot je je zaakjes voor elkaar hebt? Want dat lukt je misschien wel nooit!
2020-01-21 - 22 min
Als je omzet wilt moet je klanten ‘stalken’
Denken klanten vanzelfsprekend aan je als ze je eenmaal kennen? Komen nieuwe opdrachten automatisch binnen na een onvergetelijke indruk? Of zijn er slimme offline en online manieren waardoor je top of mind blijft? In deze aflevering van Dé Klantenpodcast reiken Daniëlle en Jos je ideeën aan om netvliesmanagement het in beeld blijven bij klanten doeltreffend in te zetten.
2020-01-14 - 23 min
Veel medewerkers vinden klantgerichter worden onzin!
Daniëlle en Jos bediscussiëren in deze aflevering van Dé Klantenpodcast hoe het komt dat veel medewerkers moeilijk te motiveren zijn om hun klantgerichtheid te verbeteren. Hoe komt dat en wat is ervoor nodig om dat te veranderen?
2020-01-07 - 23 min
Bescheidenheid siert de mens, maar verkoopt voor geen meter
Bescheiden zijn is een mooie eigenschap, alleen zit het vaak in de weg bij het bereiken van zakelijke doelen. Wat zijn de beste manieren om jezelf te laten zien, zonder van de daken te schreeuwen hoe geweldig goed je bent? En hoe vraag jij aan klanten en andere relaties in je netwerk wat je nodig hebt? In deze podcast geven Daniëlle de Jonge en Jos Burgers je tips en praktijkvoorbeelden over hoe jij jezelf stevig op de kaart zet.
2019-12-17 - 22 min
Wie veel adverteert is gewoon niet goed genoeg!
Waarom zou je adverteren als je echt onderscheidend bent? Is het geen zwaktebod als je reclame moet maken om aan klanten te komen? Luister naar een nieuwe editie van De Klantenpodcast.
2019-12-10 - 25 min
Door klanttevredenheidsonderzoeken daalt de klanttevredenheid
De klanttevredenheid daalt door klanttevredenheidsonderzoeken. Nederland enquêteert zich een ongeluk, waardoor klanten een steeds grotere hekel krijgen aan al die klanttevredenheidsonderzoeken.
2019-12-03 - 22 min
Stop met het kerstgeschenk!
Stop met het kerstgeschenk! Voor klanten én voor medewerkers. Is een kerstcadeau nog wel origineel en van deze tijd? En als je een relatiegeschenk geeft: wat dan? Luister naar de eerste editie van Dé Klantenpodcast, met Daniëlle de Jonge en Jos Burgers.